luni, 24 iunie 2013

Drumul de fier Oraviţa-Anina


Calea ferată Oravița-Anina a fost inaugurată în anul 1863, fiind prima cale ferată montană de pe teritoriul actual al României.
Realizarea ei a avut ca scop transportul cărbunelui extras din minele de la Anina către Oravița mai apoi până la Dunăre pentru a fi încărcat în vasele de transport fluvial.
Linia, construită în Munţii Aninei, are în componență 14 tunele cu o lungime totală de 2.084 m și 10 viaducte, fiind una din cele mai frumoase căi ferate din România. A fost supranumită “Semmeringul Banatului”, datorita asemănării dintre acesta şi calea ferată "Semmering" din Austria.
“Drumul de fier”  Oraviţa – Anina, o adevarată capodoperă inginerească,  are o lungime de 34 km si se parcurge în doua ore, printre pereţi de stâncă sau verdele ireal al vegetaţiei abundente. Diferenţa de nivel este de peste 300 de metri. Curbele strânse, tunelele înguste sau viaductele, adevarate opere de artă, dau o frumuseţe specială acestui obiectiv turistic, puţin cunoscut şi mediatiziat, dar care ar trebui parcurs măcar o data-n viaţă de fiecare iubitor de natură!
 
       Oraviţa. Pe peronul gării.



 Popas în haltă.

 Pe viaduct.


                   
        Prin verdele pădurii.



  Cale liberă!

 Printre stânci
 Pe marginea prăpastiei

Operă de artă

 Intrarea în tunel
  Lumea de dincolo.....de tunel!
    Luminiţa de la capătul tunelului
Lumină magică



    Suită....de curbe

Tunele

 
Gara din Anina - privire în timp
 
           Anina. Peronul gării.
Rămâi cu bine!
 








 
                        Alte frumuseţi din Munţii Aninei, de pe "drumul de fier" Oraviţa-Anina!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu